Вітаємо Вас на нашому блозі! Тут Ви можете ознайомитися з навчально-методичними матеріалами дисципліни та дізнатися новини з життя студентів спеціальності "Фармація". Викладачі технології ліків: Бабій О.В., Мельник Л.Д.
 

Очні краплі


                                   
                                                         Інструкція до практичного заняття

Тема: Очні краплі 

Мета: поглибити і розширити теоретичні знання з технології екстемпорального виготовлення очних крапель, здобути навичок приготування даної стерильної лікарської форми та контролю якості.
Конкретні цілі:

Знати: Вміти:
- правила асептики
- вимоги НТД до очних ЛФ
- розрахування кількості лікарських засобів, розчинника, ізотонуючого компонента, стабілізаторів
- стабілізатори, пролонгатори при виготовленні очних крапель та розчинів;

 

- дотримуватись вимог НТД до очних лікарських засобів;
- розраховувати кількості лікарських засобів, розчинника, ізотонуючого компонента, стабілізаторів, пролонгатора при виготовленні очних крапель та розчинів;- фільтрувати
- проводити стерилізацію
- оформляти до відпуску та давати оцінку якості
Практичні навички:
- дотримання вимог НТД до очних лікарських засобів; 
- розрахування кількості лікарських засобів, розчинника, ізотонуючого компонента, стабілізаторів, пролонгатора при виготовленні очних крапель та розчинів; 
- маркування, випробовування, зберігання лікарських засобів 
Оснащення: НМК, інструкції, алгоритм виготовлення очних крапель та розчинів, ваги 
(технічні і ручні ) і набір важків до них, стерильні колби і циліндри, скляні воронки, складчасті фільтри і ватні тампончики, скляні палички, флакони ємкістю 10 та 50 мл, етикетки, і необхідні лікарські субстанції згідно прописів. 
Джерела інформації: 
Державна Фармакопея України / ДП “Науково-експертний фармакопейний центр”. — 1-е вид. — Х.: PIPER, 2001; Доп. 1-е. — 2004; Доп. 2-е. — 2008; Доп. 3-е. — 2009; Доп. 4-е. — 2011. 
Марчук О.С., Андрощук Н.Б. Технологія ліків: навч. посіб. — К.: Медицина, 2008. 
Асептичні лікарські форми: Екстемпоральна рецептура: Методичні рекомендації / О.І. Тихонов, Т.Г. Ярних, Л.В.Бондарева та ін.; за ред. О.І. Тихонова. — Х.: Вид-во НФаУ; Оригінал. 2005.- 184 с. 
Методичні рекомендації. Вимоги до виготовлення стерильних лікарських засобів в умовах аптек / Під ред. акад. АНТКУ проф. О.І. Тихонова і проф. Т.Г. Ярних. — К.: МОЗ України, 2005. 

Хід роботи:
І. Конкретизація теоретичних знань.
Усне фронтальне опитування
ІІ. Практична робота під керівництвом викладача
Виписати в щоденнику рецепти на латинській мові згідно до алгоритму рішення ЛФ , зробити розрахунки, виготовити і описати технологію приготування ЛФ, закупорити та оформити до відпуску, дати оцінку якості виготовленої ЛФ:
.Візьми: 
Розчину Дикаїну 0,1%- 10 мл 
Ніпагіну 0,01 
Дай. Познач. Очні краплі 

2.Візьми: 
Рибофлавіну 0,001 
Кислоти аскорбінової 0,3 
Розчину метилцелюлози 1% 10 мл 
Дай. Познач. По 1 кр. 2 рази 

3.Візьми: 
Розчину Цинку сульфату 0,25%-10 мл 
Дай. Познач:По 2 краплі в очі 2 рази на день. 

4. Візьми: 
Рибофлавіну 0,001 
Розчину Глюкози 3% - 10 мл 
Дай. Познач: По 2 краплі в очі 

5.Візьми: 
Розчину фурациліну 0,02% -10 мл 
Димедролу 0,1 
Дай. Познач. Очні краплі 

10.Візьми: 
Натрію тетраборату 
Натрію гідрокарбонату по 0,2 
Води очищеної 10 мл 
Дай. Познач по 1 краплі в очі 
6.Візьми: 
Кислоти аскорбінової 0,3 
Рибофлавіну 0,001 
Розчину глюкози 2% 10 мл 
Дай. Познач: По 1 кр. 2 р. на день 

7.Візьми: 
Розчину Кислоти борної 2% - 10 мл 
Цинку сульфату 0,025 
Дай. Познач: По 2 краплі 3 рази на день. 

8. Візьми: 
Платифіліну гідротартрату 0,1 
Ніпагіну 0,01 
Розчину метилцелюлози 1% 10 мл 
Дай. Познач: По 2 кр. в очі 

9. Візьми: 
Розчину Атропіну сульфату 0,1%- 10 мл 
Дай. Познач. По 1 краплі в очі 

11. Візьми: 
Розчину калію йодиду 2%-10 мл 
Рибофлавіну 0,001 
Кислоти борної 0,2 
Дай. Познач: По 2 краплі 3 рази на день. 

12. Візьми: 
Розчину сульфацилу натрію 30%-10 мл 
Дай. Познач: По 2 краплі 3 рази на день. 

ІІІ. Додаток «Алгоритм приготування очних крапель та розчинів», технологічна схема і постадійний контроль очних крапель
ІV. Тестовий контроль засвоєння матеріалу 
V. Висновок